تعمیرگاه تویوتا لندکروز 2023 شهرسرویس

تعمیرگاه تویوتا لندکروز

تعمیرگاه تویوتا لندکروز

تعمیرگاه تویوتا لندکروز که در ایران تعمیرات خود را ضمانت کتبی می کند، مجموعه شهر سرویس است.

تخصص در تعمیر تویوتا لندکروز حرف اول را می زند و قطعا مجموعه ای که تخصص کافی برای تعمیرات این خودرو را نداشته باشد، توانایی دادن ضمانت را ندارد.

شهر سرویس تمامی قسمت های این خودرو را از موتور،گیربکس گرفته تا جلوبندی،بدنه، برق و غیره تخصصی تعمیر می کند.

تعمیرگاه تویوتا لندکروز شهرسرویس بسیار خوب با این خودرو آشنا است، مکانیک و متخصصانی دارا است که در خارج از ایران برای تعمیرات تخصص لندکروز دوره دیده اند.

تهیه قطعات این اتومبیل ژاپنی نیز با شرایط فعلی ایران سخت است اما تعمیرگاه تویوتا لندکروز شهر سرویس به قسمت نیز توجه داشته و در تامین آن مشکل ندارد.

درباره خودرو لندکروز و سری های آن

ارتش امپراتوری ژاپن در سال 1941 فیلیپین را که اشغال کرد یک جیب ولیس ام پی آمریکایی را پیدا کردند و آن را به ژاپن آوردند و به تویوتا دستور دادند که خودرو مشابهی تولید کند که در سال 1951 ساخته شد که این اولین مدل را جیپ BJ نامیدند.

در سال 1954 در پاسخ به ادعای نقض علامت تجاری توسط شرکت ولیس آقای اومهارا مدیر فناوری آن زمان ژاپن نام خودرو را به لندکروز تغییر داد که این خودرو اولین نسل از لندکروز است.

قبل از شروع این نکته خاطر نشان کنیم که تعمیرگاه تویوتا لندکروز شهرسرویس نه تنها لندکروز و مدل های آن، بلکه تمامی خودرو های برند تویوتا را مانند تویوتا GT86 تعمیر می کند.

سری J20 و J30

در سال 1955 نسل دوم را لندکروز با سری J20 معرفی کرد که با پیشرانه F با حجم 3/9 لیتر تولید شد که این نسل با تغییرات اندکی به سری J30 تا سال 1960 روی خط تولید بود.

سری J40

از نسل سوم تویوتای لندکروز است که بین سال های 1960 الی 1980 روی خط تولید قرار داشت که معمولاً با نام FJ40 شناخته می شود و آخرین تیپ این خودرو با نام FJ43 به تولید رسید البته تویوتا با عرضه این مدل توانست وارد بازار های تجاری غیر نظامی جهان شود.

سری J55

در سال 1967 معرفی شد که از لحاظ فنی با سری J40 یکسان بود ولی با تغییر اتاق در این مدل سواری راحت تر در جاده ها و خیابان ها را به ارمغان آورد که تا سال 1979 تولید شد.

جالب است بدانید این سری که الان خیلی قدیمی شده توسط تعمیرگاه تویوتا لندکروز شهرسرویس تعمیر می شود.

سری J60

در سال 1980 معرفی شد و با بهره مندی از فرم بدنه و سیستم تعلیق بهبود یافته سواری بهتری را نسبت به نسل های قبل ارائه داد که در سال 1988 مورد فیس لیفت قرار گرفت همچنین تویوتا در این مدل از پیشرانه های 2F و 3F استفاده نمود در ضمن این مدل در جنگ ایران نقش بسزایی را ایفا کرد.

اگر از این مدل دارا هستید و دنبال یک مجموعه خدماتی برای تعمیرات آن می گردید، تعمیرگاه تویوتا لندکروز شهرسرویس بهترین گزینه است.

سری J70

این سری از سال 1984 شروع به تولید کرد که ترکیبی از عملکرد آفرودی سری J40 و سواری راحت سری J60 را ارائه میدهد و نیز دوام و ماندگاری بهتری دارد که منشا تولید محصول پرادو به عنوان نسخه ارزانتر و کوچکتر لندکروز شد.

تعمیرگاه تویوتا لندکروز شهرسرویس این سری را برای تعمیرات پذیرا است.

سری J80

در سال 1990 معرفی شد که این خودرو با عرض و طول بیشتر با سیستم انتقال نیرو و پیشرانه جدید بهره برد و در سال 1993 با موتور چهار و نیم لیتری IFZ-FE زیر کاپوت آن قرار گرفت و همچنین بهینه سازی شد که تا سال 1997 روی خط تولید بود این مدل نیز همانند سری J70 پایه گذار محصولی دیگری به نام لکسوس ال ایکس با نسخه گران تر و مجهز تر شد.

تعمیرگاه تویوتا لندکروز شهرسرویس در تعمیر 0 تا 100 مدل های قدیمی این برند نیز توانمند است.

سری J90

تعمیرگاه تویوتا لندکروز پرادو سری J90

این محصول در سال 1996 با نام تویوتا لندکروزر پرادو به تولید رسید که در مدل های لندکروز پرادو rx و tx با آپشن است که دارای بدنه 3 درب اسپرت و 5 درب جادار با پیشرفته V6 3/4L لیتری و پیشرانه توربو دیزل 3/0L و با سیستم تعلیق جدید و فضای داخلی و راحتی و ایمنی بیشتر ویژگی های هندلینگ عالی و همچنین سیستم کاملاً جدید 4WD و دو کیسه هوای جلو (ایربگ) و سیستم ترمز ABS نسبت به نسل قبل بهره مند شده است. (تعمیرگاه تویوتا پرادو شهرسرویس نیز تخصصی این اتومبیل پر طرفدار را تعمیر می کند.)

سری J100

در این سری با فیس لیف سری 80 و تغییرات عمده زیادی به نام سری 100 در سال 1997 معرفی کرد که با پیشرانه V8 با حجم 4/7 لیتری شاسی مستحکم تر تولید شد و در سال 2003 و 2006 مورد بهینه سازی در بدنه و فنی قرار گرفت.

تعمیرات این سری را می توانید با آسودگی خاطر به تعمیرگاه تویوتا لندکروز شهرسرویس بسپارید.

سری J120

تعمیرگاه تویوتا لندکروز پرادو سری J120

این محصول همانند J90 در سال 2002 با نام تویوتا لندکروز پرادو شروع به تولید کرد با پیشرانه های2/7L ،3/0L  3/4L ،4/0L و در دو مدل 3 و 5 درب و نیز با سیستم تعلیق اصلاح شده و بهبود یافته که این سیستم را در مدل های HILUX ،FJ CRUISER ،SURF ،4RUNNER بکار گرفته شد.

تعمیرگاه تویوتا لندکروز مجموعه شهر سرویس است توانایی تعمیر تمامی مدل و سری های ذکر شده را دارد.

سری J150

این محصول در سال 2009 با نام تویوتا لندکروزر پرادو به تولید رسید که در مدل های TX با 2 پیشرانه 2TR-FE 2/7L و 1GR-FE 4/0L و TZ با پیشرانه دیزلی و همچنین با دو نوع گیربکس اتوماتیک 4 و 5 سرعته با قفل انعطاف پذیر کنترل شده الکترونیکی هوشمند است و این محصول با فرم مدرن و قدرتمند که هم برای موقعیت های شهری و جاده ها مناسب است و باعث استفاده از سیستم تعلیق دینامیکی جنبشی برای کنترل درایو MULTI-TRRAIN SELECT و سیستم ترمز ABS و سیستم کنترل شیب و فراوان آپشن هایی که برای اولین بار در این محصول استفاده شده است.

تعمیرگاه تویوتا لندکروز قطعات فابریک این سری و دیگر سری های این اتومبیل را داراست.

سری J200

این سری یکی از مشهور ترین مدل های لندکروز است که از سال 2007 تولید شده که در حقیقت نسخه بهبود یافته سری J100 است که با پیشرانه عالی 1GR-FE V6 و گیربکس اتوماتیک 6 سرعته مجهز شده و نیز با پیشرانه های 1UZ ،2UZ ،3UZ که به مدل GXR معروف است.
و پیشرانه های 1UR ،3UR V8 که معروف به مدل VXR است به بازار عرضه شد البته لازم به ذکر است که مدل VXR نه فقط در موتور بلکه در سایر زمینه ها هم نسبت به مدل GXR برتر هستند.

در تهران تعمیرگاه تویوتا لندکروز برای تعمیرات این سری مجموعه شهر سرویس است.

سری J300

تعمیرگاه لندکروز 2021 J300 تخصصی

در این سری از آفرود نسل جدید که از سال 2021 در سه مدل ZX,GR SPORT,VX تولید شده که با استفاده از جدیدترین فناوری های جوشکاری، بدنه سبک وزن با استحکام بالا، عملکرد ایمنی در برابر برخورد، بی صدایی و کیفیت سواری و همچنین بدنه و پول های درشامل تعداد بیشتری از صفحات فولادی با کشش بالا، با کاپوت آلومینیومی است.

و دارای فرمان هیدرولیکی همراه با محرک فرمان الکتریکی و سیستم LSD برای چرخ های عقب جهت توزیع بهینه گشتاور محرک برای کنترل عالی و سیستم مانیتورینگ حرفه ای حتی برای دیدن زیر خودرو و یک تفاوت عمده با استفاده از پیشرانه FTS TWIN TURBO V6 3/5L توربو شارژ به جای استفاده از V6 و V8 نسل قبل استفاده کرده و همچنین از سیستم انتقال نیروی 10 سرعته اتوماتیک DIRECT SHIFT-10AT که باعث سوخت پایین تر و نیز با استفاده از سیستم تعلیق بهینه شده و امکانات رفاهی بیشتر در کابین و استفاده از تجهیزات الکترونیکی بیشتر و حسگر اثر انگشت در مرکز سوئیچ استارت و سایر امکانات لاکچری تولید شده است.

تعمیرگاه لندکروز شهرسرویس جزئی ترین قسمت های این خودرو را به خوبی می شناسد.

سری J250

تعمیرگاه تویوتا لندکروز 2023 شهرسرویس
تعمیرگاه تویوتا لندکروز شهرسرویس تعمیرات تخصصی

این محصول در سال 2023 تولید شده و در تلفیقی از سنتی و مدرن طراحی شده، که طراحی داخلی و خارجی در سری 250 بر روی سه کلمه کلیدی متمرکز شده است: قابل اعتماد (در تحمل شرایط سخت استفاده) بی زمان (سادگی بینهایت برای باقیماندن و مورد علاقه) حرفه ای (زیبایی عملکرد تصفیه شده رایج برای ابزار های حرفه ای ناب).

این محصول به سیستم EPS فرمان برقی و سیستم SDM مانور پذیر در خارج از جاده و برای اولین بار لندکروز در این مدل از سیستم هیبریدی نیز استفاده کرده است که با داشتن چهار نوع پیشرانه الکتریکی سطح بالا

T24A-FTS 2.4L SHIFT-8AT 243KW 330HP
پیشرانه بنزینی
T24A-FTS 2.4L DIRECT SHIFT-8AT 207KW 281HP
پیشرانه دیزلی سطح بالا
1GD-FTS 2.8L DIRECT SHIFT-8AT 150KW 206HP
پیشرانه بنزینی
2TR-FE 2.7L SUPER-ECT 6AT 120KE 163HP
و استفاده از جدیدترین پکیج تویوتا عملکرد ایمنی پیشرفته پیشرو در کلاس SAFTY SENSE و همچنین با عرض و طول کمتر و دارای بودن تمامی آپشن های سری J300.

در خاتمه لندکروز از زمان راه اندازی خود در سال 1951 از زندگی و معیشت مردم در مکان هایی پشتیبانی می کند که فقط میتوان با لندکروز به آن ها دسترسی پیدا کرد وسیله های که به مردم اجازه میدهد به هر جا و همه جا رفته و با خیال راحت بازگردند.

این مدل بیش از 70 سال به عنوان یکی از مدل های امضا شده تویوتا بر اساس شرایط استفاده واقعی مشتریان جهانی توسعه یافته و اصلاح شده است.

تعمیرگاه تویوتا لندکروز شهر سرویس از مدل های اولیه این خودرو ژاپنی گرفته تا آخرین مدل تولید شده آن را تخصصی تعمیر می کند.

موتور لندکروز و مدل های آن

موتور تویوتا لندکروز دو مدل دارد. در ادامه به توضیحات آن ها و از هر کدام روی چه مدلی استفاده شده است، می پردازیم:

 موتور 2TR-FE روی خودرو های

  • لندکروزر پرادو LANDCRUISER PRADO
  • تویوتا هایس HIACE
  • تویوتا هایلوکس HILUX
 موتور 1GR-FE روی خودرو های
  • FJ CRUISE 2006-2009
  • 4RUNNER 2007-2009
  • LAND CRUISER 2007-2012

توضیحات تعمیرگاه تویوتا لندکروز شهرسرویس درباره موتور 2TR-FE این خودرو و ایرادات شایع آن

موتور 2TR-FE بزرگترین موتور چهار سیلندر تویوتا است با حجم 2/7 لیتر این موتور مجهز به زمانبندی متغیر سوپاپ ( VVT-I ) است که از سال 2004 تولید شده است و نیز این موتور در سال 2007 مورد بهینه سازی قرار گرفته است.

این موتور هم با وجود برخی پیچیدگی های طراحی یک موتور بسیار قابل اعتماد است سطح خرابی در این موتور بسیار پایین است که به چند مورد خرابی شایع آن که توسط تعمیرگاه تویوتا لندکروز شهر سرویس تهیه شده، میپردازیم:

1.خرابی در واشر سرسیلندر

این ایراد زمانی ایجاد می شود که سطح مایع خنک کننده کم شود و یا اینکه یکی از اجزای سیستم خنک کننده موتور مایع خنک کننده نشت کند که باعث گرم شدن بیش از حد (جوش آوردن) موتور شده و باعث دفرم شدن سرسیلندر می شود.

که در نتیجه فشاری یکنواخت روی واشر سرسیلندر برداشته می شود (تاب میگیرد) و از همان ناحیه به دلیل عبور فشار کمپرس هوا و گاز داخل سیلندر از بین واشر آن را اصطلاحا میسوزاند و از بین میبرد که باید سرسیلندر را باز کرده و تاب سرسیلندر را گرفته و جایگزینی با یک واشر نو ان را تعمیر کرد.
اگر همیشه این سیستم کنترل شود و موتور بیش از حد گرم نشود این موتور با همین واشر تا 400 هزار کیلومتر کار می کند.

2.خرابی در سیستم جرقه زنی
در احتراق این موتور دو قطعه کلیدی وجود دارد اولی کویل و دومی شمع

که کویل با ایجاد ولتاژ بالا و انتقال به شمع و ایجاد جرقه در نوک شمع باعث ایجاد احتراق در سیلندر می شود معمولاً کویل ها در این موتور تا 160 هزار کیلومتر کار می کند.

یکی از دلایل خرابی کویل خرابی در شمع موتور است که باعث BYPASS جرقه ارسالی ازکویل به شمع می شود و این جرقه به خود کویل برمیگردد که در نتیجه خرابی در مدار اولیه کویل ایجاد می کند و کویل را از کار میاندازد به سبب این موضوع باعث ایجاد لرزش در موتور کاهش توان موتور ریپ زدن موتور می شود که حتماً میبایست جهت جلوگیری از این اتفاق زیر هر 100 هزار کیلومتر شمع ها تعویض گردند البته این نکته مهم است که استفاده از شمع های اصلی در زمان کارکرد شمع و عدم آسیب به کویل نقش بسزایی دارند.

3.خرابی در شیر EGR که باعث روشن شدن چراغ 4ALO در صفحه کیلومتر می شود و همچنین نشتی در مجاری هوای ورودی که باعث افت توان موتور می شود.

4.نشتی روغن از کاسه نمد سر میل لنگ که با تعویض آن مشکل حل می شود.

تمامی ایرادات پر تکرار و نادر موتور 2TR-FE توسط تعمیرگاه تویوتا لندکروز شهر سرویس با ضمانت تعمیر می شود این نکته را فراموش نکنید.

موتور 1GR-FE لندکروز و ایرادات شایع آن

موتور 1GR-FE دارای 6 سیلندر V6 و حجم 4 لیتری است این موتور یکی از قابل اعتماد ترین موتور های شرکت تویوتا هست که روی محصولات متفاوت تویوتا نصب و به کارگیری شده است این موتور از سال تولیدش تاکنون بهینه شده است اکنون به شایعترین ایرادات این موتور از نظر کارشناسان تعمیرگاه تویوتا لندکروز شهرسرویس میپردازیم:

  1. خرابی در واشر سرسیلندر مانند موتور 2TR-FE
  2. خرابی در واتر پمپ
    معمولاً این قطعه در شرایط نرمال تا 240 هزار کیلومتر کار می کند و خرابی این قطعه به دلایل کم شدن مایع خنک کننده، نداشتن ضد یخ در مایع خنک کننده، گرم کردن بیش از حد موتور، استهلاک و فرسودگی پره های واتر پمپ. (از نشانه های شایع خرابی این قطعه اعم است کم شدن مایع خنک کننده و جوش آوردن در حالت ساکن و ایستاده و صدای غیر طبیعی در موتور و همچنین سرد شدن و کاهش دمای بخاری است.)
  3. خرابی در سیستم جرقه زنی مانند موتور 2TR-FE
  4. خرابی در اویل پمپ. این قطعه در سینی جلوی موتور قرار دارد که با چرخش میل لنگ شروع به چرخش می کند و روغن را از کارتل روغن به سمت فیلتر روغن و بعد از تصفیه به میل لنگ و سرسیلندر ارسال می شود. معمولاً دلایل موجب خرابی این قطعه یک گرفتگی توری اویل پمپ،دو گرفتگی اویل ماژور یا خنک کن روغن، سه فیلتر روغن بی کیفیت، چهار پایین آمدن سطح روغن است.(به خاطر بسپارید خرابی در اویل پمپ بسیار مهم است زیرا باعث خرابی در میل لنگ، یاتاقان ها، رینگ و پیستون و در نتیجه قفل کردن موتور می شود.)

تعمیرگاه تویوتا لندکروز شهر سرویس موتور 1GR-FE را نیز به صورت فوق تخصصی تعمیر می کند و آن را مثل روز تحویل خواهد داد.

 

 

 

تهیه شده توسط تعمیرگاه تویوتا لندکروز شهرسرویس: مهندس میر عمادی (عماد کارسرویس)

تعمیرگاه سانتافه

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *