تعمیرگاه تویوتا کمری تخصصی

تعمیرگاه تویوتا کمری

تعمیرگاه تویوتا کمری

تعمیرگاه تویوتا کمری تخصصی در غرب تهران مجموعه شهر سرویس می باشد که تمام و کامل پشت تعمیر خود می ایستد.

تعمیر موتور تویوتا کمری و یا گیربکس این اتومبیل با ضمانت نامه کتبی انجام می شود و البته با قیمتی که در تهران کم نظیر است.

تعمیرگاه تویوتا کمری مجموعه شهر سرویس تخصص بالایی در تعمیرات خودرو های ژاپنی نظیر این اتومبیل دارد.

زیرا تمام مکانیک ها و تکنسین های این مجموعه در خارج از ایران دوره تخصصی این خودرو را دیده اند.

بیست سال سابقه کاری و جلب رضایت مشتریان گرامی ما این موضوع را نشان می دهد.

اگر به دنبال تعمیرگاه تویوتا کمری با تجربه می گردید، می توانید با ما تماس بگیرید.

درباره تویوتا کمری و نسل های آن

تعمیرگاه کمری شهر سرویس

شرکت تویوتا کمری نسل اول خود را در سال ۱۹۸۲ معرفی نمود که یک سدان لیفت بک با پیشرانه ۴ سیلندر ۲ لیتری با قدرت ۹۲ اسب بخار و گیربکس دستی ۵ سرعت که تا سال ۱۹۸۶ ادامه یافت.

از سال ۱۹۸۷ نسل دوم با فضای داخلی بزرگتر و همچنین صندوق بزرگتر و آیرودینامیک بهتر در بدنه و با پیشرانه ۴ سیلندر ۲ لیتری ۱۶ سوپاپ با ۱۱۲ اسب بخار قدرت و همچنین مجهز شدن به سیستم چهار چرخ متحرک (ALL TRAC) و یک پیشرانه ۲/۵ لیتری ۶ سیلندر با ۱۵۳ اسب بخار با گیربکس های دستی و اتوماتیک تا سال ۱۹۹۱ تولید شد.

عرضه نسل سوم از سال ۱۹۹۲ برای اولین بار با نسخه خاص بازار آمریکا شروع شد و این خودرو با طول و عرض بیشتر به یک سدان با سایز متوسط تبدیل شد که با دو پیشرانه قویتر چهار سیلندر ۲/۲ لیتری و ۶ سیلندر ۳ لیتری بهره برد که تا سال ۱۹۹۳ جز ۱۰ خودرو برتر شناخته شد و در سال ۱۹۹۴ یک نسخه کوپه با همان ابعاد سدان با پیشرانه های ۴ سیلندر و ۶ سیلندر تولید شد.

در سال ۱۹۹۷ نسل چهارم بزرگتر و سبکتر و ارزانتر با پیشرانه ۲/۲ لیتری ۴ سیلندر با ۱۳۳ اسب بخار و ۳ لیتری ۶ سیلندر با ۱۹۴ اسب بخار به پرفروشترین خودرو آمریکا تبدیل شد و در سال ۱۹۹۸ کمری کوپه جدید با نام سولارا با ظاهر متفاوت با همان مشخصات فنی تولید کرد.

نسل پنجم از سال ۲۰۰۲ الی ۲۰۰۶ با مدل های ‏gli و xli با پیشرانه ۴ سیلندر ۲/۴ لیتری و گرند با پیشرانه ۶ سیلندر ۳ لیتری ۲/۴ سوپاپ با قدرت ۱۹۴ اسب بخار با جعبه دنده ۵ سرعته دستی و چهار سرعته اتوماتیک آپشن های ایربگ، abs، کروز کنترل، آینه و شیشه برقی، سیستم صوتی سی دی چنجر با ۶ اسپیکر، سانروف، رینگ های آلومینیومی، تنظیم ارتفاع چراغ از داخل کابین، تهویه مطبوع اتوماتیک، مه شکن، کامپیوتر سفری و غیر مجهز شد.

به لطف اتاق بزرگتر و جادارتر مخصوصا در قسمت سرنشین عقب و قرارگیری صندلی راننده و سرنشین جلو در ارتفاع بالاتر و پیشرانه ۲/۴ لیتری جدید با تنفس طبیعی با قدرت ۱۵۷ اسب بخار برای اولین بار توانست در این نسل با مدل ۲۰۰۵ وارد بازار ایران شود.

تعمیرگاه تویوتا کمری نسل پنجم در ایران مجموعه شهر سرویس است.

نسل ششم از سال ۲۰۰۷ الی ۲۰۱۲ تولید شد با کیفیت ساخت بالا در نسخه های فول آپشن از جمله آپشن های سنسور پارک جلو و عقب، توزیع الکترونیکی نیروی ترمز، ترمز کمکی، ترمز پارک برقی، دکمه های کنترل روی فرمان و غربیلک فرمان با تنظیمات چهار حالته و روکش فرمان چرم، کیلس، کمربند پیش کشنده، صندلی شش حالته برقی راننده و چهار حالته برقی سرنشین، ایزوفیکس صندلی، آینه وسط الکتروکرومیک، آینه جانبی برقی، سانروف، پرده برقی عقب مجهز شد و برای اولین بار در این نسل پیشرانه هیبریدی نصب شد که در سال ۲۰۰۹ کمری سولارا از فهرست محصولات تویوتا حذف شد.

اگر نیاز دارید اتومبیل نسل شش خود را به مکانیکی ببرید، تعمیرگاه تویوتا کمری شهر سرویس بهترین گزینه است.

نسل هفتم از سال ۲۰۱۲ الی ۲۰۱۷ روانه بازار گردید و از این نسل گیربکس دستی حذف شد و با پیشرانه حجیم تر دو و نیم لیتری با قدرت ۱۸۱ اسب بخار و اضافه شدن آپشن های بیشتر از جمله ایربگ پرده ای، سیستم ضد سرقت با آلارم، تهویه مطبوع دوگانه که در سال ۲۰۱۵ مورد فیس لیفت قرار گرفت.

این نکته را به خاطر بسپارید تعمیرگاه تویوتا کمری شهر سرویس برای تعمیرات تخصصی خود از قطعات با کیفیت وارداتی استفاده می کند.

در نسل هشتم که از سال ۲۰۱۸ تاکنون ادامه دارد با پلتفرم جدی TNGA با طراحی جدید و جسورانه در نمایشگاه دیترویت ۲۰۱۷ معرفی شد و در سال ۲۰۱۸ وارد بازار گردید که کنترل بهتر رانندگی و سیستم تعلیق بهتر و پیشرانه ۳/۵ لیتری ۶ سیلندر با قدرت ۳۰۱ اسب بخار با تیپ های XSE و XLE و همچنین امکانات رفاهی و آپشن های به روز مشتریان زیادی را به دست آورده است.

در کل برای تعمیرگاه تویوتا کمری مجموعه شهر سرویس تفاوتی ندارد اتومبیل شما کدام نسل است، تخصصی آن را برایتان تعمیر خواهیم کرد.

تعمیرگاه تویوتا کمری و ایرادات شایع که باعث تعمیر موتور تویوتا کمری می شود!

تعمیرگاه تویوتا کمری شهر سرویس
تعمیرگاه تویوتا کمری تخصصی شهر سرویس

ایرادات پر تکرار موتور 3VZ-FE 3/0 L V6 که باعث می شود به سراغ تعمیرگاه تویوتا کمری بروید:

  1. خرابی واشر سرسیلندر که معمولأ بر اثر استهلاک و گرم کردن بیش از حد موتور بوجود میآید
  2. بریدن تسمه تایم به دلیل پایان آمدن عمر مفید آن است که این تسمه بین ۱۰۰ تا ۱۲۰ هزار کیلومتر باید تعویض گردد
  3. خرابی در اتوماتیک استارت باعث نزدن استارت و مانع روشن شدن موتور می شود
  4. سوختن سوپاپ های دود معمولا به دلیل گرفتگی لوله اگزوز یا کاتالیزور های روی اگزوز این ایراد به وجود میآید یا به دلیل ناقص بودن سوخت در موتور و گرم شدن موتور به وجود می آید

ایرادات و خرابی های شایع موتور 2AZ-FE 2/4 L کمری

این موتور با کیفیت شگفت انگیز و با عملکرد چشمگیر و قابل اطمینان است اما امکان دارد دچار ایراداتی شود که لازم باشد به تعمیرگاه تویوتا کمری بروید، خرابی های شایع آن:

  1. روغن سوزی که بر اثر مستهلک شدن رینگ های پیستون آن هم در طی تقریباً ۱۰۰ هزار کیلومتر به وجود میآید
  2. گرمایش بیش از حد که به دلایلی مانند سطح پایین مایع خنک کننده و نشت مایع خنک کننده از رادیاتور یا درب رادیاتور یا واتر پمپ یا اتصالات و شیلنگ ها یا رادیاتور بخاری و همچنین خرابی در ترموستات که مانع چرخش مایع خنک کننده در موتور می شود
  3. خرابی واشر سرسیلندر که معمولاً در اثر استهلاک و جوش آوردن مکرر موتور به وجود میآید
  4. خرابی فن خنک کننده به دلیل استهلاک و خرابی در کانکتور ها و اتصالات برقی از کار میافتد که باعث جوش آوردن موتور می شود
  5. نشت روغن به دلیل فرسودگی واشر های موتور

خرابی های پر تکرار موتور 2AR-FE 2/5 L

  1. خرابی واتر پمپ به دلیل استهلاک و پائین بودن سطح مایع خنک کننده و جوش آوردن موتور است
  2. صدای تق تق از VVT که معمولأ به دلیل استفاده از روغن موتور کیفیت پائین یا نامناسب است

فراموش نکنید تمامی موتور های این خودرو در تعمیرگاه تویوتا کمری شهر سرویس تخصصی تعمیر می شود پس جای نگرانی نیست.

خرابی های گیربکس این خودرو و توضیحاتی درباره آن توسط تعمیرگاه تویوتا کمری شهر سرویس

کمری مدل 2012-2014 با U760E و کمری 2007-2009 با گیربکس اتوماتیک 6 سرعته U660E بیشترین مشکل را دارند و هر دو چندین میلیون هزینه برای تعمیر خواهند داشت.
گیربکس 6 سرعته اتوماتیک U761E بر اساس سلف قابل اعتماد و بسیار قابل اعتماد تر U760E ساخته شده است که در نسل قبلی کمری ارائه شده است. تا جایی که گیربکس های اتوماتیک استاندارد پیش می روند، U761E در بین 5 گیربکس برتر قابل اعتماد گیربکس های مدرن قرار دارد.

خرابی در گیربکس نیز شما را به سمت تعمیرگاه تویوتا کمری می کشاند تا آن را تعمیر کنید.

هر مدل گیربکس خودرو کمری در تعمیرگاه تویوتا کمری شهر سرویس باز و تعمیر می شود.

خرابی های گیربکس شامل مشکلاتی در بدنه سوپاپ، ساعت گیربکس، شیر برقی تعویض دنده و مبدل گشتاور پس از رسیدن گیربکس به مسافت پیموده شده است.

  • سطح روغن کم یا نشتی
    سطح پایین روغن گیربکس معمولاً به دلیل نشتی در خود سیستم انتقال ایجاد می شود. آبندی در گیربکس یا توربین ممکن است معیوب شده و مایع نشت کند در برخی موارد مایع انتقال ممکن است از مایع خنک کننده در رادیاتور نشت شود به طور کلی علائم سطح پایین مایع یا نشت مایع شامل لغزش دنده یا تعویض دنده است.
  • مشکلات مبدل گشتاور
    یکی از رایج ترین مشکلات مربوط به مبدل گشتاور فرسوده یا آسیب دیده است
  • مشکلات شیر برقی
    سلونوئید جریان سیال را در سراسر انتقال کنترل می کند. مشکلات الکترونیکی شیر برقی ممکن است آسیب دیده باشد اگر گیربکس تویوتا کمری شما گاز هرز خورده و نشتی ندارد، شیر برقی مورد بعدی است که باید بررسی کنید.
  • مشکلات کلاچ
    کلاچ در داخل مبدل گشتاور قرار دارد و گاهی اوقات ممکن است گیر کند. سطح حرارت بسیار بالایی در گیربکس ایجاد می کند و شما معمولاً متوجه افت بسیار شدید قدرت خروجی موتور خود خواهید شد.

تعمیرگاه تویوتا کمری شهر سرویس هر کدام قسمت های بالا را در صورت بروز مشکل تعمیر می کند و مانند روز اول تحویل صاحب اتومبیل خواهد داد.

شهر سرویس علاوه بر تعمیرگاه تویوتا کمری، تعمیرگاه های دیگری در مجموعه خود دارا است مانند تعمیرگاه تخصصی تویوتا GT86 و دیگر مدل های برند تویوتا که همگی با ضمانت تعمیرات خود را انجتم می دهد.

تعمیرگاه مجاز شهر سرویس آماده ارائه خدمات به کمری سواران عزیز است.

 

 

تهیه شده توسط تعمیرگاه تویوتا کمری شهر سرویس: مهندس میر عمادی (عماد کارسرویس)

تعمیرگاه کیا سراتو

 

 

 

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *